Si Pembaca

Monday, February 23, 2015

3 hari 2 malam di Sabah Part 2

Assalamualaikum. Ini kesinambungan dari hari pertama. Hari pertama ok. Hari kedua rasa dah patah pinggang.

Hari Kedua 07022015 jam0830

Hari ini kita nak mejelajah satu Kundasang tapi sebelum tu kita nak pergi breakfast di Pekan Ranau, yang ini kami terus ambil brunch senang. Sebab nak cari makanan yang halal macam tak banyak sebab rata rata diorng ni berbangsa kristian. Dan hari ini juga tekak ni teringin nak makan bakso, nasib baik lah ada. Sedap juga tapi tak kick macam kat semenanjung...haiiih tempat lagi dikenang!

Disini ada juga pasar pagi, sama macam semalam. Diorang menjual sayur sayuran, buah buahan, pokok pokok bunga. Yang ini kami tak singgah sebab kami nak ke Tagal Luanti, tempat kolam ikan yang gigit kaki kita. Yang ini saya request sebab dalam plan asal memamg tak pergi pun, nasib boss kata ok. Cuma kena tambah sikit je la duit nya hehehe.

Perjalanan yang mengambil masa 1jam lebih dengan menyaksikan tumbuhan yang menghijau tapi sepanjang jalan gereja di kiri kanan. Kan saya dah cakap, diorang ni kebanyakkan menganut agama kristian. Tak smpai 100meter jumpa gereja lagi.


Hari kedua kita wefie! Hahaha, hari pertama kaku lagi ambil gambar segan malu malu gitu. Masuk sini kita kena tunggu turn. Kat sini pun boleh mandi juga tapi rata rata semua letak kaki je kat sungai ini.


Yang ini saya nama kan sesi wawancara, tengok. Saya sebagai wartawan, ada camerawoman, produksi bagai hahahha. Sweet gambar ini. By the way, akak ini ada record video saya duk aar uuu dalam sungai ini. Funny gila!

Next, kita pergi Sabah Tea pula. Yang ni kebetulan Sabah tea bersebelahan dengan Tagal Luanti, jadi dah alang alang on the way balik kan singgah la kejap. Lebih kurang macam Cameron Highlands gak cuma masa kami datang dah tengahari so tak larat nak pusing pusing kat area bawah sana. Jadi kita minum teh sambil shopping la ye.






Sekarang kita di Kundasang War Memorial Park yang berada di sudut kecil pekan Kundasang. Sapa yang minat sejarah bolehlah singgah sebentar sambil menghayati pemandangan yang cukup indah dan damai. Banyak sejarah yang boleh kita baca dan fahami.







Lihat tu Cik Puan punya blog. Sesekali ambil pic cenggini kan. Background dia memang cantik. English Concept katakannnnnn.




Sementara menanti kami pusing pusing di Kundasang War Memorial ini, si veteran pergi main golf!. Sapa kata pekan yang 'old school' takde padang golf huhuhuhu.


Hahahaha, sungguh bergaya veteran ini posing kan?

Nampaknya kita sambung lagi boleh? macam panjang pula hari kedua ini. Tunggu naaaa!





No comments:

Post a Comment

Terima kasih ya!

Datang lagi untuk cakap-cakap di sini (: