Si Pembaca

Saturday, May 24, 2014

Trip to Penang!



Assalamualaikum! Post ni dah lama kita simpan. Malas bebenar nak karang cerita panjang panjang. Ok takyah intro panjang, kita imbas sekali lalu je cerita ni. 

Untuk pengetahuan semua, kali terakhir saya pergi Penang masa tu umur saya 11thn, sekarang dah 26thn. Kira 15thn gak la tu. Hoooo... banyak sangat perubahan di sini. Masa kecil takde feelings sangat sebab masa tu nak enjoy je. Dengan mak yg preggy, tunggu hari je tu, fuhhh nasib baik tak beranak kat penang. ")

Kali ini kita jejak semula ke tanah ank mami ni. Ok kali ini juga saya join 1day trip. Memang fun tp penat sikit la. Tp bila dah dtg penang, time makan takkn terlepas nya. Saya bab makan ON je..tp memang serius, kalau duduk penang mesti kembang. Makanan terbaik!

Gambar random la ye. Malas nak susun letak kihkih. 


Ok. Nanti jumpa lagi!


Curi Masa

Assalamualaikum, morning!

Tak tau la nak kata apa sekarang ni. Tahun ni memang busy yang amat. Nak curi masa untuk diri sendiri pun berkira kira lagi. Bila dah plan, tak jadi pula. Adoii.. masa untuk family? Boleh kira dengan jari sahaja.

Kerja non stop.

Insyalllah kalau ada kelapangan nak gak curi curi dating.

Kalau ada masa, nak lepak makan santai dengan kawan kawan.

Kalau ada masa.. kalau ada masa..

Sebab tu pepatah ada berkata 'MASA ITU EMAS', gunakan masa sebaik baiknya.

Masa ini, terawal pula bangun tidur. ;)

Thursday, April 17, 2014

Hello NUFFNANG!!!


Assalamualaikum!!

Fuhhhh! masa berjalan dengan pantas betul. pejam celik pejam celik nak sampai penghujung bulan 4. cepat sungguh! Macamana cepat masa berlalu, semakin saya melupakan nuffnang kesayangan saya ini. Maaf en.nuffnang. Tak sempat nak jenguk awak. Nasib baik lah masih ingat lagi email dan password.

Saya start blogging tahun 2006 tak salah saya r. Masa bergelar student dulu rajin la update blog setiap 2hari. Kadang kadang tu sehari 2X post hahaha. Konon konon banyak lah gosip nya. Laa ni baru la terhegeh hegeh nak aktif berblogging.

Followers memang tak ramai sebab tak famous! hahahaha

Hari ini baru la tergerak hati nak check earnings kat nuffnang. Tak berubah pun nilai RM nya..haha blog tak famous harus la maintain je earnings nya. takpe takpe usaha tangga kejayaan.

Sekarang, baru perasan yang nuffnang dah bertukar wajah. macam lebih canggih sikit. macam kita baca buku tu, main selak selak hehehe jakun weiii



Selesa je nk baca. konon kita tengah baca buku lah. lepas ni kerap la saya jenguk kat sini. mana la tau earnings bertambah tambah *harapansetinggigunung*

Ok. Bye!




Sunday, April 13, 2014

Laundry Day

Assalamualaikum! Happy Sunday uolllsss!

Wahh ceria sungguh walaupun sebenarnya hati duk gundah gelana sebab minggu ni dah start catu air di taman perumahan saya. Bila takde air ni payah la sikit nak buat kerja kerja rumah *alasan* hehe. Ok. Takpe. Redha je la. Kalau ikut jadual air takde selang 2hari tapi dari semalam air keluar sikit sikit. Duk lah menadah sebaldi sebaldi fuhhh.

Jadi al-kisahnya pula, baju takde la banyak mana pun cuma bila dah orang shah alam tuuu balik rumah, dia bawa balik pula seminggu nya baju....wahhhh melampau benor kau angah! Nak tak nak kena la g cari kedai dobi sebab celah mana lah nak sidai baju dengan baju banyak tu.

Tadaaaaa! Ke sini la kita *jakun* *pandang kiri pandang kanan*



Dah lama usha kedai ini. Pergi kerja balik kerja tak abis abis teleng teleng kepala hahaha. Nak sangat cuba jadi hari ini lah! Meh saya explain proses mencuci nya. Bak kata angah..buang masa menunggu, yela atleast 1jam gak la duk tercongak kat situ. Oleh sebab ini adalah kali pertama cuba benda alah ini, kitorg buat perlahan lahan.

Yang korang nampak ni 14kg punya washer machine tp kat pintu masuk tu ada gak yg 10kg jadi harga pun lain lain la. Tapi bg saya la......semuanya sama je. harga lebih kurang je beza rm1 atau rm2 je cumah untuk dryer tu rm4 sekali guna..jadi korang letak banyak ke sikit ke harga tetap sama :)

Softlan dan serbuk pencuci memang free of charge cuma kalau nak bau terlebih wangi korang bawa la sendiri. Tadi ramai je bawa sendiri sebab detergent yang kedai sediakan tak banyak pun.

Apa yang saya nak tekankan disini adalah masa ini lahhh baru kita dapat tgk ragam org mendobi. Macam macam rupa.. paling saya tak berkenan bila nak mencuci tu main sumbat je semua baju...tak kira la baju warna ke baju putih..dan part yang paling tak syokkk bila sotong dan had kecik tu pun sumbat sekali.....adoii. Agak agak la..takkan takat yg kecik kecik tu takleh basuh kat rumah.. memang nak kerja senang ni hehe

haihhh....nak buat macamana kan, stail diorang macam tu tapi rasa seronok lak bila tgk baju kita dicuci dalam mesin yang besar besar hehe. Rasanya sekali sekala je la mendobi kat situ. Nak cuba basuh cadar lak...hehehehehe


Saturday, April 12, 2014

Alasan untuk bahagia

'Sejujurnya masih ada rasa cinta yang tak akan putus kerana alasan mu untuk ku bahagia, seharusnya ku sedari separuh jiwa ku akan mati yang tinggal hanya alasan untuk bahagia'


Asfan Shah





Friday, April 11, 2014

Tekanan!

Assalamualaikum..

Haiihh, lama dah tak sok sek sok sek kat sini. Masa mencemburui daku *sedihtahapmaksima*. Rasanya bulan 4 ini, tekanan dia lain macam. Macam bulan lepas walaupun dugaan datang bertimpa timpa tapi tak sehebat yang ni..

Ok....communication itu penting. Jangan dengar cerita sebelah pihak. Siasat kemudian baru buat keputusan. Dunia tadika banyak cabaran dan dugaan. Lebih lebih lg masalah yang berkaitan ibubapa... belah kiri nak jaga belah kanan pun sama. Conclusion nya, banyakkan bersabar tp jangan lembut hati hehe. Saya pun baru je dalam bidang ni walaupun takde experience tahap atas langit tapi kena banyak belajar. Kena pandai cari ilmu, bukan ilmu yg datang pada kita.

Saya ni beruntung kerana boss banyak memberi pendedahan pada saya, bawa event sana sini, pergi meeting bersama. Nama sahaja cikgu tp 1001 kerja saya buat. Menyesal? Tak! Memang seronok walaupun penat badan dan otak. Nawaitu saya nak menolong tp jika rezeki saya ada di tempat lain, saya takkan lupakan jasa mereka yang banyak membantu saya ketika ini.

Sebagai penutup, jadikan benda ini motivation pada diri sendiri supaya maju ke hadapan!




Friday, April 04, 2014

Sepintas Lalu!

Assalamualaikum! Curi masa jap nk karang seperenggan dua!
Korang tau tak, family yg ada adik beradik ramai ni sebenarnya happening! Tak percaya? Sila2 percaya la kan, tp pada family yang ada 1 2 adik beradik tu maaf la ye. Jgn terasa pula. Ok pendek cerita tau!

Family saya ada 5org je adik beradik tp bila dah besar ni baru tau history disebalik tahun2 yg sudah...
apepun, sy bersyukur sebab family saya tak ada la sampai nak bercerai berai. setakat ni nafkah keluarga saya, ayah still lagi memberi. ok, stop! 

Apa yang saya nak bagitahu ialah perangai adik beradik ni. Nampak je kami macam anjing dengan kucing tp kami ni rapat sebenarnya. al-kisahnya, adik laki sy yg umur 21thn kot, yang duduk kedah call saya semata mata nak bagitahu dia lulus JPJ...haaaaa, bayangkan ok, adik lelaki tu! bkn pempuan. sbb bawah saya semua nya lelaki..alhamdulillah. Mula-mula masa dia call, dah tau yang dia ni mesti nak topup atau bank in duit. tp bila dia call cuma nak cakap yang dia dah lulus JPJ saya macam what the heck! demam ke? Balik tu saya tanya mak kalau2 adik ada call tp mak kata tak ada pula. nampak tak cerita nya??? hehehe

antara kakak dengan mak..sapa yang dia bagitahu..hehehe. apepun saya tak kisah pun. janji ikatan kekeluargaan saya tak terputus. 

sekarang ni saya ada 11org adik beradik...haaaa...cpat2, cari sahaja kakak2 dan abg2 kamu.. tak kisah pun!


Saturday, March 29, 2014

Buta IT

Assalamualaikum! Alamak terdelete pula post Broga Hill! Ishhkkkk...

Ini kerana kecanggihan handphone yg terlampau. Kihkih! Tu nama nya smartphone tp tuan nya tak berapa smart la...

Adoiii. Itu lah ilmu IT tak abis berguru. Masa belajar dulu tau tekan tekan shj. Asal boleh surfing internet dah cukup. Saya mula start masuk media sosial thn 2006 kot. Masa mula2 masuk unisel. Time tu dah ada laptop sendiri duk hostel dpt wifi, apa lagi ligat r..memerap je kat bilik. Hahahha.

Balik pada cerita td, sekarang ni sy rajin berblog sbb saya menulis melalui tab je. Tp bila tak reti sgt mcmana nk setting dlm tab tu yang sampai terdelete post yg kita dah buat melalui laptop. Dlm laptop dah publish tp kat tab still draft...haaaa kn tak sync tu.. kita ni pun main belasah je tekan sana sini. Bila dah delete tak tau mcmana nak ambil balik..

Takpe2..lepas ni belajar abis abis bila nk menulis guna handphone haha..

Tata!

Tuesday, March 25, 2014

26tahun

Assalamualaikum, terima kasih Ya Allah swt! Masih bernafas lagi. Alhamdulillah.

Genaplah umur saya 26tahun. Syukur ke-hadrat Illahi kerana masih memberi peluang saya untuk memperbaiki kekurangan dari pelbagai segi agar saya menjadi insan yang beriman dan penyabar.

Terima kasih yang tak terhingga pada keluarga saya kerana telah mengajar erti kehidupan. Semoga apa yang saya hajati dapat dikecapi..amin


Sebenarnya..konon konon nak buat surprise sendiri tapi sebabkn penat sangat tak jadi la buat. CCM ni saya beli dgn kawan sek. Sedap gak. Kalau korang pernah mkn NyamNyam..yg gmbar harimau oren tu...hah..rasanya lebih kurang mcm tu la. Celop2 pastu crunch tu melekat kat coklat hehehe


Tak lupa gak, kek hari jadi pemberian ayah...sedap coklat banana. Kisahnya ayah terwish awal 2hari. Takpe ayah, adik tak kisah pun. Ingat juga ayah pada adik ek..eh bkn adik tp kakak adik! alang2 taknak malu, ayah kata takpe nnti ayah bg kek. Weee... rasanya bila dah besar ckit ni, bila org wish birthday rasa terharu lak.. insyallah.. dlm proses nk cari hadiah untuk diri sendiri. Nnti saya show off kat sini hahahah!


Wednesday, March 19, 2014

Family Part 1

Assalamualaikum semua!

Alhamdulillah...selesai sudah urusan keluarga kami pada 8hb Mac 2014. Walaupun ada sedikit kekeliruan tapi selesai jua.. tahniah angah sudah menjadi tunangan org.

Majlis ini 2 in 1. Rata2 yg tau memang kami buat doa selamat sbb majlis pertunangan tu mmg utk keluarga terdekat shj. Sy tau ada mulut2 yg mengata ttg hal ini. Terpulang la. Terima kasih pada masyarakat sekeliling yg sudi membantu dan memberi hadiah yg tak ternilai. Bila org sudah memberi,takkan hendak menolak lebih baik kita menerima dgn ikhlas. Mana la tau esok lusa, kalau anak2 mereka nk bertunang ke berkahwin, kami pula yg menolong..

Tak perlu nk tulis pnjang2. Sbb nanti kena kutuk sebakul lg. Sy bg lg sekeping dua utk hiasan blog ni. Byk gmbar dah transfer jd kita letak je la apa yg ada.


Wordless Wednesday

Thursday, March 06, 2014

Video Hantu

Assalamualaikum dan selamat petang!

Hari ini nak ckp pasal video hantu. Rasanya time dulu2, video mcmni mmg dah kuar kat youtube tp kita ni malas la nak tgk. Bukannya apa, kdg2 tu lemah semangat gak la. Skg ni rajin pula dorg ni send video kt whatsapp.

Memang la mula2 video tu video biasa2..bila nak abis tu tetiba keluar hantu yg menjerit! Scary tu! Adk sy pernah terkena. Konon2 duk main fb pastu click video tu akhirnya kena tipu gak! Melompat kau.. hahaha

Tula, lain kali jgn main click je. Mmg la video tu nak kenakan org tp kalo benda tu blh buat kita trauma kan satu hal nya. Adoii. Gelak2 juga. Nnti dah goal mcmana..tak ke menyusahkan tu..

Apepun keep away dr video mcm tu la... nnti terbawa-bawa dlm mimpi. Hehe

Lupa nak khabar gak, nnti kita ada 'Family Part 1' sabar ok!


Sunday, March 02, 2014

Family

Assalamualaikum. Salam 2hb mac! Yeahh, dah Mac.

Planner sy dah penuh dengan tarikh2 penting, mostly wedding day la. Kwn sek ren, sek men, unisel, wahhh berderet2. Tiap2 minggu makan nasi minyak. Best nya korang dah kawin2. Me? Soon.. berdebar2 dah ni.

Tittle family, so kita cerita pasal family la kn. Alhamdulillah sgt2 sbb family sy dah cool down. Thn2 sudah mcm panas je. Thn ni dah ok ckit dan kitorg akan berkumpul dalam keluarga yang besarrr. Besar tau! Hehe. Tak sabar rasanya. Tunggu gambar family dr kami.

Tinggal lg 22hari je nk masuk 26thn. Ohh no!


Sunday, February 02, 2014

Legoland, Johor Bharu

Assalamualaikum! Morning! Serious, sekarang ni kalau nk update blog mesti pagi, biasa r tgh fresh, bgn2 je terus dpt idea nk menulis. Hehe, sebenarnya rindu dah ngn blog sendiri. Even mcm takde org nk baca, at least kita sharing je la cerita basi kita ni hahaha

Tetiba teringat pasal Legoland, bila chenta hati tnya psl trip tu smlm. So, nk sharing sikit la cerita 2hari 1mlm ke Legoland. Trip ni tahun lepas bulan 12, jatuh hari yg sama bestfriend sy wedding. Paling best, sy bridesmaid pastu driver utk trip tu hoho. Mcm sewel gak la. Cpt2 selesaikan kipas2 si kawan pastu cabut g JB. Haha, gila btul.

Kita stop psl wedding tu dulu ye!

After habis je majlis bestfriend tu, sy dan 4 girls termasuk si bujang sorg ni meneruskan perjalanan kitorg ke JB dlm pkul 3 mcm tu la. Dah ngok ngek ngok ngek atas highway dgn jem separuh jln kt nilai tu smpai gak la ke hotel kami. Nasib la guna gps even dia memekak ckp 'turn left' 'turn right' cpt r gak jumpa jln. Pengabisan, masing2 dah penat..tidur je la.

Next day! After sarapan kt area sana. Kitorg masuk Legoland tepat pkul 10am! Bukan apa, nk kejar masa sebab esoknya dah keje so kena cepat r. Masa nk masuk tu feelings dia biasa2 je tp bila dh masuk, hoii sy budak umur 12thn ok. Semua benda nak main. Hampir kesemua games kitorg try dan tak lah merbahaya mcm USS. Cuma first game kitorg naik Project X kot. Terus kecut perut! Lepas tu dah biasa2. Dah nk dekat pkul 5 baru kua dr Legoland, beli tanda ingatan yg murah sgt haha padahal tercekik gak la harganya. Kenangan tu, bila lg nak g kn.  Apepun, jgn kedekut bila nk g vacation, biasa la tu, tak semua tempat murah lgpun anggap la vacation ni reward utk diri sendiri.

So, biar gambar2 ni berkata sendiri hehe. Have a nice day guys!

Saturday, February 01, 2014

Bulan Cinta

Assalamualaikum! Morning! Wahh, bila selalu tenggelam timbul akhirnya post ni kuar time Subuh pula. Apepun, alhamdulillah. Starting 2014 very smooth dan penuh kegembiraan. Ya, still working with children and happy with them. Cuma org kanan saya dah smbung study so kena catch up byk benda since my beloved sister takde dlm tadika lagi. Byk kena belajar.

Rasanya mcm terlalu awal nak bagitahu yg finally, i have my other half (boleh ke ckp mcmni?) Hahaha. Dari abis SPM smpai la dah graduate tak nampak lg tanda2 nk bercouple sbb sy takleh nk handle 2 benda dlm 1 masa. Sekarang baru la berpeluang. Sy bukan la nak canang 1 kampung yg sy dah ada yg punya. Cuma nk sharing moments dengan kamu semua. Maybe apa yg sy buat ni cuma nk bagitahu how happy i am! Feelings tu penting ;p

Sekarang ni dah start planning. Cuma kena minta restu parents je. Ketaq lutut. 

Ok bye! Jumpa next post ok.


Monday, November 18, 2013

Jumpa Lagi!

Assalamualaikun semua,

Phewww, lega rasanya bila cuti sekolah ni. Kerja pun dah semakin kurang. Tak payah fikir budak tadika hehehe, now concerntrate dengan taska sahaja. Dapat la cikgu cikgu rehat sikit tapi kena buat planning utk tahun depan. Insyallah kalo sy ni masih keje as teacher kat sini. Sy ada gak apply job lain. Nak cari pengalaman lain pula. Hehe.

Banyak yang saya nak cerita kat sini. Tgk la, last post pun bulan 9.. now bulan 11 hehe. Busy yang amat sangat. Insyallah, kalo ada masa sy update blog. Lgpun dah pakai smartphone ni, senang gak la keje.. kat mana2 pun blh update kn, as long smartphone kita ni ada line internet or wifi

Nnti nak update story satu per satu..wahh mood nk menulis dah datang hehe. Untuk mengisi masa lapang sahaja.

Byee.. jumpa lagi XO!



Tuesday, September 24, 2013

Chak! Chak!

Salam semua, tgn ketar nak taip sbb dah lama tak menaip. Asyik busy je sebulan dua ini. Sapa kata jd cikgu tadika tu senang? Uissshh. Non stop tau aktiviti. Lepas satu, satu event yang kami msuk. Alhamdulillah, sekurang kurang nya, nama tadika juga yang naik. Walaupun kami ni tadika swasta dan kena bersaing ngn tadika yg lain, kami cuba libatkan anak anak dengan environment luar. Tak lah asyik ikut modul yang sama.

Rasanya kalau nak cerita kat sini tak kan habis nya hehe. Sekarang ni busy buat persiapan untuk convocation. Hamik kau! Ingt budak high school dan U je ada convo, kami pun ada gak. Tahun ini tahun kedua saya libatkan diri bersama tadika. Banyak aturcara yang kami susun, slh satu nya teater muzikal raja namrud dan nyamuk. Ok. Tak sabar nak buat costume nyamuk. Entah apa la rupanya nnti. Tunggu je la ye.

Lepas convocation ini, dapat lah rest panjang2. Tak yah pening pening sudah. Relakss je kata kau. Sambil tu, dah plan nak pergi vacation. Kali ni kita g Johor pula. Apa dia? Di mana? Woooooo.. sabar sabar. Nnti kita story dalam post lain.

Sunday, July 21, 2013

Jasa mu dikenang

Assalamualaikum

Menghargai sesuatu itu perlu supaya kita akan sentiasa mengingati nya kelak. Tak kira sama ada pemberian itu dalam bentuk barang ke, tenaga atau sebagainya.

Sama juga mcm saya, bertuahnya jika apa yang kita nak pasti ada org memenuhi permintaan kita. Untuk dijadikan cerita, saya ni beruntung sangat2 sbb keluarga cuba memenuhi kehendak saya, takda mak ayah yang tak nak tgk anak nya senang kan.

Habis shj form5, saya ditawarkan belajar di sebuah universiti swasta, masa tu nak bgtahu ayah punya lah takut sebab ayah mesti bangkang atau tak setuju. Yelah swasta kn, mesti byk nk guna duit. Bila dah bincang sama2, ayah setuju bg saya belajar situ sebab dekat dgn tempat keje ayah. Jd boleh r ayah wat spot check hahaha. Bila dgr ayah ckp mcm tu, mmg tak r nk wat jahat hehee.

Bila dah masuk 2nd year belajar, ayah bagi kemudahan utk kegunaan saya nk ke kelas. Masa ni duk kat lua, menyewa umah ngn kawan2. Masa ni gak ayah bising, takut saya ni langkah panjang sebab ayah dah bg kereta kat saya.

Jadi, bila dah grad pun, ayah tetap beri kemudahan itu pada saya. Sampai sekarang saya sayang pada dia, susah senang saya tetap bersama dia. Apa yang saya nak katakan ialah tak kira la kete lama atau kete baru, kalau kita pndai menjaga tentu ia kelihatan baru juga hehe


Terima kasih kereta wira kerana selama ini telah berkhidmat smpai sekarang.
Insyallah kalau ada yang baru pun saya sentiasa ingat kamu

#test update guna blog android

Saturday, July 20, 2013

Terima kasih pada mu MAXIS

Assalamualaikum :)

Macam chipsmore laa.. Hehe,  apa boleh buatkan bila terlalu sibuk sangat rasa malas sangat nak menulis blog.

Sebelum terlupa, sy nak ucapkan Salam Ramadhan pada semua yang beragama Islam kerana masih diberi peluang untuk menunaikan ibadah puasa di bulan mulia ini.

Berbalik pada tajuk kita hari ini, wahh macam penceramah bebas pula!


Sy sebagai pengguna Maxis bersyukur kerana maxis banyak menyenangkan urusan saya selain dapat menjimatkan wang saya,, yeahhhh!!!
Mcmana??? Dengan topup hot tiket sosial rm10 shj. Sangat menguntungkan. 



Jangan tersalah beli pula ya. Maxis ini ada macam-macam hot tiket


# Post ini adalah TIDAK berbayar.

Sunday, May 26, 2013

Perkahwinan

Assalamualaikum & Salam Sejahtera semua!

Cuti sekolah pun sudah bermula jadi pasti ramai yang tidak akan terlepas melangsungkan perkahwinan.

Bila sudah dipertemukan jodoh pasti akan melangkah setapak lagi untuk mengukuhkan lagi perhubungan yang tersedia ada..

Wahh, gila serius penulisan aku ini! eh, tak nak la serius sangat. nanti takde orang nak baca hehe.

Alhamdulillah, nampaknya semakin ramai kawan kawan aku yang sudah menjadi tunangan, suami/isteri mahupun ayah/ibu. Aku bersyukur kerana mereka telah dipertemukan jodoh yang baik baik. Jodoh juga tak mengenal usia. Setiap orang ada pendapat masing masing. Aku sentiasa mendoakan kebahagiaan kawan kawan aku. Biarlah kita ini kahwin sekali seumur hidup.

Aku pun masih mencari jodoh ku juga. 

Dikesempatan ini, aku nak ucapkan Selamat Pengantin Baru kepada kawan kawan yang akan atau telah melangsungkan perkahwinan pada bulan ini. 

Kepada Fazlina Othman, tahniah diatas perkahwinan awak ini. Setelah mengharungi peristiwa hitam itu, awak terus memandang ke depan tanpa menoleh ke belakang lagi. Walaupun awak telah menjadi isteri kepada orang lain, saya tau awak akan sentiasa menyayangi yang di atas sana kan :) saya bangga dengan awak!

Tidak lupa juga, Izzey Amin :) Ya Allah, sungguh tak di sangka yang awak dipertemukan jodoh dengan Ustaz Azhar Idrus. Mungkin ada hikmah disebalik ini. Maaf sebab tidak dapat menghadiri majlis awak.

Ustaz Azhar Idrus disamping isteri isteri tercinta

Sumber: Google