Si Pembaca

Tuesday, March 24, 2009

Hari Hijau Sedunia

21 March 2009

Aritu aku bgn dr tdo ngn bersemangat sbb aku akan mengikuti program Unisel..ni 1st time aku ikut program Unisel..hehe..kitorg nak g menanam pokok....hahahha

Seramai 40 org pelajar yg ikut program ni..t
empat tu kat Hutan Simpan Raja Musa..erm odw nk g highway Utara Selatan tu..time sampai cni mmg excited r...smpat lg gurau2....tp bygkn la..nk ke tapak penanaman pokok kitorg kena berjln sebyk 2km kot..wah! letih dowh...

sepanjang perjalanan tu mcm2 aksi yg kami lakukan...da smpai kt tapak tu..kitorg d bahagi kpd 4 group..kite blaja maths sat yer...aritu kitorg kena tanam sebanyak 14 X40 pokok= 560 btg pokok! Bykkn???? tp aku rasa ckit jer...sbb team len lg byk tw..

Antara team2 yg turut serta ade la..Master Skills, Taylor College, Alam Flora, n bdn2 NGO..
mula2 anggaran yg dtg dlm ratusan tp aritu mencecah ribuan gak la...aku rasa la..hehe

Time nk menanam lak..mcm2 ragam..ade yg terbenam r, tersungkur r, menjerit n etc..hehe..
kitorg abis dlm tghari..smpat lak lunch kt ctu..hehe..yela da pnt2 keje, kitorg mkn l
a.......

balik tu kitorg xpulang tgn kosong k...dpt goodies bag!! aku suka saat2 ni..
n time ni gak masing2 nya keadaan mcm xmandi seminggu...huhu..kotor gle+bau yg kurang meyenang kn..

lyn je la pic ni k..walaupn hnya pic kami berdua..huhu




bfast sat



cara2 nk menanam



pose dr ili nawwar..heheh



pose dr kami berdua

1 comment:

  1. ili nk g menanam pn smpat posing lg.. wah wah.. dasat..

    ReplyDelete

Terima kasih ya!

Datang lagi untuk cakap-cakap di sini (: